Tämän kuun lopussa vihdoin loppuu sairaslomani! 1.12. palaan 7 kuukauden tauon jälkeen työelämään. Mulle on tärkeää, että pidän työstä mitä teen (jonka vuoksi perustin noin vuosi sitten oman yrityksen). Mutta myönnän tehneeni elämäni aikana työtä välillä ainoastaan siitä syystä, että tulisin toimeen. Toki nytkin on rahatilanne tiukka, mutta nyt ikävöin jo palavasti työhön! Varsinkin kun on uusia työkuvioita luvassa =)

Joulukuussa palaan oman yritykseni pariin, mutta aloitan työt myös vaatekaupassa extra myyjänä. Olen vuosia halunnut työskennellä vaatekaupassa, mutta ennen ei ole syystä tai toisesta ollut siihen mahdollisuutta. Mutta nyt se tuli ja odotan sitä innolla! 

Yksi suuri syy on varmasti se että parissa viime aikaisessa työpaikassani ei ole ollut työkavereita. Olen seurallinen ihminen jonka vuoksi ihmissuhteet ovat suuri osa elämääni. Parhaita ystäviänikin nään työtilanteista riippuen noin joka toinen päivä :D Ja tietty on mukavaa saada tietynlaista rytmiä elämään työn kautta. Ja odotan innolla uuden oppimista!

En ole koskaan ollut mikään hullu muodin perässä juoksija, vaikka vaatteita omistankin välillä yli omien tarpeitten. Enemmänkin sanoisin, että rakastan pukeutumista. Ostaa itselle mieluisia juttuja ja kokeilla vaatteiden ja meikkien yhdistämistä toisiinsa. Yleensä pukeutumiseni kuvastaa hyvin päivän mielialaani. Välillä pukeudutaan kaupungille college housuihin ja välillä sunnuntaisin "juhla vaatteisiin". Ihan mielen mukaan. Toki yleensä pukeudun melko perinteisesti farkkuihin, toppiin ja pitkähihaiseen paitaan. Huiveja pitää olla näin syksynä/talvena. Takkeja ja kenkiä löytyy muutamissa värissä.  

Ennen oon ollut laukkufani ja niitä omistinkin vuosien ajan useita kymmeniä, mutta nykyään en jostain syystä enää löydä makuuni olevia laukkuja ja suurin osa omistakin on menossa kirpparille. En myöskään ole perinteisten naisten tapaan mikään kenkäfriikki. Osittain siitä syystä että polveni kanssa en ole uskaltanut kovin korkeita korkoja kokeilla ja enimmäkseen sen takia että oon myös pukeutumisessa erittäin mukavuuden halunen. No mitä mä sit ostelen? Hmm. No ehkä mä oon sellanen "innostuja" shoppaillessa. Kun keksin yhen kivan jutun esim. bilevaatteet tai korut. Niin niitä ostankin sit toinen toistaan kivempia ja lopulta puolet jää käyttöön ja puolet lähtee kirpparille.

Niinkun kirjotuksesta on tullu ilmi niin oon muuten kirppisfriikki! Kirppis ostoksiakin teen jonkin verran, mutta enemmän myyn omia tavaroitani ja vaatteita. Vuodessa mulla on yleensä vähintään kaks kertaa kahden viikon pöytä vuokralla. Tänä vuonna on muuten tulossa jo kolmas kerta. 

Niin ne työkuviot... Yritykseni toiminnasta en aio kauheasti kertoa, mutta se tulee oleen päätyöni ja noita extra myyjän töitä teen sit ohella sen verran kun pyydetään/pystyn olemaan sielä =) Mutta niistä lisää, kun perehdytyspäivä työhön on 5.12 =) 

Työstä vielä mainitakseni oon ennenkin tehnyt yritykseni ohella toista työtä ja pidin siitä kovasti! Työt olivat melko erilaiset joten oli ihanaa vaihtelua! Omassa yrityksessäni olin arkena ja viikonloput myyjänä. Kahta työtä tein reilun 4 kuukautta. Kunnes jätin myyjän työt, koska yritykseni alkoi tuottamaan sen verran hyvin etten rahallisesti tarvinnut toista työtä ja koska asiakkaita tuli lisää en jaksanut tehdä enää toista työtä. Tämä ratkaisu oli silloin oikea sekä omani että toisen yrityksen kannalta. Nyt saa nähdä kuinka kauan jatkan kahden työn tekemistä ja kumpaan työhön sitten jään =)